Meny Lukk

Burger King,
Go to Hell!

Mindre enn en tredjedel av unge (18-24 år) i USA vet at Burger King flamme-griller sine burgere. Vi ville løse dette problemet gjennom en rampete kampanje med mål om å skape overskrifter i sosiale og ordinære medier.

Mange ber hverandre – og Burger King – dra til helvete (hell) på Twitter, derfor åpner Burger King en restaurant med helvetes-tema i den lille byen Hell i Michigan. Når noen ber deg dra til helvete på Twitter, vil Burger King automatisk sende deg en invitasjon til Hell, med en kupong på en gratis Hellfire-Whopper. Personen bak fornærmelsen står tomhendt igjen, men får et takk for det gode tipset.

Restauranten vil være en opplevelse verdt å besøke, med pyroteknikk og en spesialutviklet Hellfire-Whopper – kun tilgjengelig i Hell, Michigan. Siktet på Burger Kings mest dedikerte fans, åpner vi fly- og bussruter rett til Hell. Men hvorfor helvete? Vel, de har jo de beste flammene.

Wins

Diplom - Gullblyanten 2018

Burger-King-Restaurant
Burger King Tweets
Burger King - Hellfire Whopper
Burger King - Campaign elements

Andre cases